V pátek 12. dubna 2024 navštívili zájemci z řad členů týmu projektu „Karel“ základnu Buggyra Racing Teamu v Roudnici nad Labem, dlouholetého partnerského soutěžního týmu Tatry. Technologická spolupráce obou značek se datuje od března 2014, přičemž ještě předtím byly některé soutěžní speciály Tatra osazeny motory Gyrtech, připravovanými právě v Roudnici.
Za dobu partnerství Tatry a Buggry bylo postaveno několik soutěžních tatrovek, přičemž na počátku byla verze odvozená od řady TerrN°1 (tzv. „facelift“, vůz známý pod označením „Fat Boy“), následně pak dva speciály Tatra Phoenix a pro letošní Dakar byl připraven nový kapotový speciál označený Tatra Buggyra Evo3. Vedle soutěžních kamionů pak Buggyra disponuje trojicí doprovodných nákladních vozů řady Tatra Phoenix. V neposlední řadě před pár lety vznikl i okruhový speciál se siluetou Tatry Phoenix, který se účastnil okruhového mistrovství Číny a v současnosti slouží ve Francii pro výuku okruhových pilotů.
Týmu konstruktérů Tatry se při páteční návštěvě dílen a zázemí Buggyra Racing věnoval technický ředitel týmu Robin Dolejš a rovněž soutěžní jezdec Martin Šoltys, několikanásobný účastník Dakaru, který se letošního ročníku kvůli zranění nezúčastnil, nicméně byl klíčovou osobou při stavbě posledního speciálu Evo3. Prezentace začala v části haly, kde se aktuálně připravovaly okruhové tahače pro francouzské mistrovství, okruhový osobní Mercedes třídy GT a k vidění byl i speciál REVO T1+, za jehož volantem skvělým výkonem při Dakaru 2024 překvapila mladá Aliyyah Koloc. Následovala prohlídka brzdového stanoviště pro zkoušky motorů a dílny pro výrobu laminátových a kevlarových dílů.
No a pak už se celá skupina přesunula do tzv. „dakarské sekce“, kde již stály aktuální soutěžní Tatry roudnického týmu, a to jak Tatra Phoenix v tzv. verzi G3 (tedy s automatickou převodovkou), tak nejnovější Tatra Buggyra Evo3. A právě „Evo3“ se těšila největšímu zájmu, protože spousta prvků, které jsou na ní použity jsou inspirací i pro stavbu „Karla“. Jedná se např. o tlumiče Reiger nejnovější generace s vinutými pružinami, řešení odpružení kabiny a další vychytávky, které během let technici Buggyry uplatnili na základě zkušeností s účastí v nejtěžších soutěžích světa. S ohledem na spektrum zúčastněných konstruktérů, kdy každý víceméně odpovídá za určitou oblast vozidla, nestačili Robin Dolejš s Martinem Šoltysem odpovídat na jejich všetečné dotazy – ostatně celá debata trvala téměř tři hodiny a ze strany obou pánů byla zcela otevřená, okořeněná i mnoha zážitky na Dakaru.
Všichni odjížděli z Roudnice spokojeni a plní nových poznatků a snad i myšlenek. I to je projekt „Karel“, projekt pro všechny, kdo mají zájem o techniku a nová řešení.