Volné pozice
Projekt
Karel

PŘEDSTAVENÍ PROJEKTU

Unikátní projekt, který má vzdát hold jedné z nejznámějších osobností historie Tatry, soutěžnímu jezdci a šestinásobnému vítězi Dakaru, panu Karlu Lopraisovi, je výjimečný v mnoha ohledech. Jeho cílem je stavba soutěžního speciálu dle původního návrhu z roku 1988, který se však díky mnoha okolnostem nepodařilo realizovat. Ten měl být postaven na bázi tehdy vyvíjené nové řady Tatra 162 a měl proti všem zvyklostem tatrovácký dvanáctiválec umístěný vzadu. Unikátnost projektu je však i v jeho provedení. Konstrukční návrh a celá realizace stavby vozidla je vedena jako volnočasová aktivita zaměstnanců TATRA TRUCKS, zejména z úseku výzkumu a vývoje a technického úseku.

Ze života
Projektu T 162 "Karel"

5. DÍL: Návštěva v Buggyře

22.4.2024 3 min. čtení

V pátek 12. dubna 2024 navštívili zájemci z řad členů týmu projektu „Karel“ základnu Buggyra Racing Teamu v Roudnici nad Labem, dlouholetého partnerského soutěžního týmu Tatry. Technologická spolupráce obou značek se datuje od března 2014, přičemž ještě předtím byly některé soutěžní speciály Tatra... ...více

MEDAILONEK: Hlavní projektant

15.4.2024 4 min. čtení

Martin Piskoř zastává v projektu „Karel“ pozici hlavního projektanta. Martin do Tatry nastoupil v roce 2016 po absolvování Vysokého učení technického v Brně, a přestože byl čerstvým absolventem, měl už za sebou v kopřivnické automobilce letní stáž. Od samého začátku se pod vedením Petra Koliby ponořil do práce na... ...více

4. DÍL: Pod „původním“ kabátem vše nové

4.4.2024 5 min. čtení

Cílem projektu „Karel“ je propojit původní návrh Ing. Krpce a obecně celou inovativní řadu T 162, se současností. Celý tým se shodl na tom, že v maximální míře bude zachováno tvarové řešení, které absolvovalo zkoušky v aerodynamickém tunelu. Na bez diskusí nadčasovém tvaru není potřeba nic zásadního měnit. Pod vnější „slupkou“ však bude vše moderní a nové... ...více

MEDAILONEK: Iniciátor projektu

25.3.2024 5 min. čtení

Iniciátorem projektu Karel a reinkarnace soutěžního speciálu Tatra 162 EX je Radomír Smolka, člen představenstva společnosti Tatra Trucks, který má na starosti vývojové projekty nejstarší české automobilky. Radomír Smolka je s Tatrou spojený téměř celý svůj profesní život... ...více

Načíst další články

PÁR ZAJÍMAVÝCH ČÍSEL 

6
vítězství vozidel
TATRA na Dakaru
3. nejstarší automobilka na světě
T 162 
Inovativní modelová řada
z 80. let
20+
zaměstnanců zapojených
v projektu
Dle původního návrhu
z roku
1988
12
Počet válců
motoru Tatra