Unikátní projekt, který má vzdát hold jedné z nejznámějších osobností historie Tatry, soutěžnímu jezdci a šestinásobnému vítězi Dakaru, panu Karlu Lopraisovi, je výjimečný v mnoha ohledech. Jeho cílem je stavba soutěžního speciálu dle původního návrhu z roku 1988, který se však díky mnoha okolnostem nepodařilo realizovat. Ten měl být postaven na bázi tehdy vyvíjené nové řady Tatra 162 a měl proti všem zvyklostem tatrovácký dvanáctiválec umístěný vzadu. Unikátnost projektu je však i v jeho provedení. Konstrukční návrh a celá realizace stavby vozidla je vedena jako volnočasová aktivita zaměstnanců TATRA TRUCKS, zejména z úseku výzkumu a vývoje a technického úseku.
Michal Adlof pochází z Vysočiny, konkrétně z Velkého Meziříčí, a původně by ho ani nenapadlo, že se jednou stane konstruktérem v kopřivnické Tatře. Ačkoliv na střední škole vystudoval obor elektrotechnika-energetika, jeho zájem se postupně přesunul ke strojírenství, a proto se rozhodl pokračovat...
...více
Lukáš Adolt, jako většina kluků, vyrůstal s modely Tater a sledoval výsledky z Dakaru. Nikdy ho však nenapadlo, že by jednou mohl pracovat přímo v Tatře. Po absolvování strojní průmyslovky ve Frýdku-Místku se vydal na VŠB-TUO, kde se jeho vášeň pro Tatru proměnila ve skutečnost... ...více
Jan Jošek měl o práci v Tatře zájem už před osmi lety, hned po dokončení školy. V té době však bylo konstruktérů dostatek, a tak se rozhodl studovat další obor. Následně přijal nabídku v jedné firmě, kde pracoval sedm let, než se mu konečně splnil sen. Do Tatry nastoupil v září 2023 na pozici konstruktéra náprav a od dubna 2024 se věnuje konstrukci přídavných převodů... ...více
Po návratu z nedokončené Rallye Dakar 2006 a následných vyšetření se ukázal zdravotní stav Karlových zad takový, že již neumožnil v jeho necelých 57 letech pokračovat v jeho soutěžní kariéře. Na jeho místo nastoupil synovec Aleš, pokračující v rodinné tradici do dnešních dnů... ...více